Nowość w Biletti.pl

Poradnik podróżnika - Opóźniony lot

powrót do poradnika - Podróże lotnicze

      W zależności od długości planowanego lotu, jeśli opóźnienie przekroczy od 2 do 4 godzin, przewoźnik jest zobowiązany pokryć koszty wyżywienia, miejsca w hotelu czy innych świadczeń dodatkowych takich jak np. bezpłatne połączenia telefoniczne, faksowe lub mailowe oraz transport z lotniska do hotelu. Warunkiem wystąpienia o jakąkolwiek rekompensatę jest stawienie się pasażera na czas do odprawy biletowo-bagażowej.

     W przypadku gdy opóźnienie przekracza 5 godzin, mamy prawo zrezygnować z podróży i wystąpić do linii o pełen zwrot kosztów biletu, a także o odpowiednie odszkodowanie.

     Opóźnienia sprawiają wielki kłopot, gdy podróż odbywa się z przesiadkami. Kiedy spóźni nam się jeden samolot, istnieje zagrożenie, że nie zdążymy na następny. Co wtedy? 

     To zależy, czy podróżujemy tanimi liniami czy liniami tradycyjnymi. 
 

     Linie tradycyjne (rejsowe) zagwarantują nam najszybszy możliwy przelot kolejnym połączeniem, a także opiekę podczas opóźnienia. 
Natomiast tanie linie wożące pasażerów z jednego miasta do drugiego, czyli oferujące tylko przeloty bez zapewnienia transferów, nie biorą odpowiedzialności za opóźnienia, nawet gdy kolejny lot ma się odbyć tą samą linią. Wówczas bilet nam przepada, a my zmuszeni jesteśmy do negocjowania dalszego etapu podróży w biurze linii.

     Aby zabezpieczyć się przed taką sytuacją oraz innymi niespodziewanymi kosztami mogącymi powstać w wyniku pojawienia się opóźnień jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.

PODSTAWA PRAWNA Odszkodowanie i pomoc dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów: rozporządzenie WE nr 261/2004; DzU L 46 z 17 lutego 2004 r.

powrót do poradnika - Podróże lotnicze | do góry